klacht-1024x585

‘Ik heb een klacht …’

Waar mensen werken, worden fouten gemaakt. Zo ook bij de Gebaksjuwelier. Hoewel we onze uiterste best doen, gaat er soms iets niet naar behoren.

Te horen dat iemand een klacht heeft is niet leuk, maar wel fijn. Fijn? Ja ik vind het fijn dat een klant meldt dat iets niet gegaan is volgens verwachting. Of er nu iets ontbreekt bij een bestelling of dat een bestelling helemaal niet aangekomen is, of dat het product niet voldoet aan de verwachting… graag hoor ik als er iets mis gaat. Alleen dan kunnen we (hopelijk) tot een adequate oplossing komen.

Laatst kreeg ik via via te horen dat er op social media geklaagd was over een product van de Gebaksjuwelier. Dat vind ik vervelend, maar ik kan daar helemaal niets mee. Ik ga niet op zoek naar wie dat dan was of wat het probleem is. Het spijtige van klagen online, maar niet bij de juiste persoon, is dat er geen oplossing komt. De klant blijft met een negatief gevoel zitten, hij of zij betrekt er anderen in, en de producent weet van niks. Ja, liever dat je contact met mij (of welk bedrijf het dan aangaat) opneemt. Alleen dan kan ik kijken of er iets aan te doen is. Misschien moeten er interne processen aangepast worden om een voorbeeld te noemen.

Dus:

‘Ben je tevreden? Vertel het een ander. Heb je een klacht? Vertel het ons.’

Doe dit zo snel mogelijk na het constateren van het probleem. Je kunt altijd naar de winkel bellen (0345-508444), maar de mail wordt sneller beantwoord (paula@gebaksjuwelier.nl)

Nu hoop ik natuurlijk dat je er nooit gebruik van hoeft te maken 🙂

Smakelijke groet,

Paula

Inschrijven nieuwsbrief

4 reacties

  1. Mirjam op 13 april 2021 om 08:53

    Als student werkte ik als serveerster in een restaurant. Regelmatig waren er mensen die pas bij het opruimen van de tafel meldde dat er iets niet goed was. Tja, dan kunnen we niets anders meer doen dan een kopje koffie aanbieden. Als ze nou eerder waren gekomen…

    Manlief vind wel eens dat ik te veel meldingen maak. Vorige week 2, en dat is geen uitzondering. Alleen thuis klagen, lost niets op!
    Gelukkig krijg ik van de meeste bedrijven keurig antwoord en ja, de meeste bedrijven zijn blij met mijn terugkoppeling.

    • Paula op 19 april 2021 om 08:12

      Precies, alleen thuis klagen (of op social media) lost niks op. Dank je wel voor je reactie.

  2. Alieke van Eijkelenborg op 13 april 2021 om 19:38

    Ik had het laatst ook. Broodmix gekocht bij de bakker en bleek verkeerde inhoud in te zitten.
    Helaas voor mij want deze mix was niet mijn favoriet.
    Ik heb dit gemeld en Paula heeft dat geweldig opgelost, door mij de juiste pak te geven.
    Ben het er mee eens dat je bij de oorsprong je opmerking of “klacht” moet neerleggen.
    Dan alleen kan je het goed oplossen en blijven genieten van heerlijke producten van de Gebaksjuwelier.
    Ik prijs via de media altijd iedereen aan om hier je brood of broodmix te kopen, super lekker en vult ook goed.

    • Paula op 19 april 2021 om 08:11

      Dank je wel voor je bericht, Alieke

Geef antwoord Antwoord annuleren