blog faq2 (2)

FAQ – veelgestelde vragen

In deze tijd van veel thuis zijn, neemt het online verkeer toe. Mensen gaan meer op zoek naar glutenvrije producten. Baseer ik dit op een landelijk onderzoek? Nee hoor. Gewoon het aantal mailtjes met vragen in mijn postvak tellen. Los van de online bestellingen die mijn postvak in gestage stroom vullen. De vragen uit de mails zijn makkelijk te bundelen. Vandaar nu eindelijk een Frequently Asked Questions – blog. Een samenvatting hiervan komt als FAQ op de site te staan.

.

Is alles glutenvrij?

Ja, alles is glutenvrij bij de Gebaksjuwelier. De producten zijn niet getest door een externe partij, vanwege de hoge kosten die daar mee gemoeid gaan. Daarom hanteren we niet het glutenvrije keurmerk, zoals je hieronder ziet. We maken gebruik van geteste grondstoffen (o.a. de melen) en niet geteste ingrediënten (zoals de appels). We gebruiken geen glutenvrij gemaakt tarwezetmeel in onze producten.

.

Hoe zit het met andere allergenen?

We werken zorgvuldig in de bakkerij. Kruisbesmetting met andere allergenen kunnen we niet uitsluiten. Een deel van onze producten zijn melkvrij en eivrij. Nootvrij kunnen wij niet garanderen. Er zijn geen pinda’s of arachideolie in de bakkerij. In de webshop kun je de ingrediënten van de producten nalezen.

.

En suikervrij? Heb je dat ook?

Op dit moment zijn er geen suikervrije producten. Ik vind het verwarrend wat klanten met suikervrij bedoelen. Geen geraffineerde suikers, wel suikervervangende ingrediënten? Geen dadels, wel agavesiroop? Of andersom? Ik heb hier twee blogs over geschreven. Lees deel 1 hier en hier deel 2.

.

Moet je zelf ook glutenvrij?

Nee, ik hoef niet glutenvrij. Op werk eten we allemaal glutenvrij om zo gluten buiten de deur te houden. Een deel van het team ‘moet’ wel glutenvrij. Lees hier waarom ik een glutenvrije bakkerij ben gestart.

.

Hoe lang zitten jullie hier?

April 2014 gingen de deuren van de Gebaksjuwelier aan de Schoolhof West in Culemborg open. Hier vind je een sfeerimpressie van het 5 jarig jubileum.

.

.

Wat zijn de openingstijden?

Je vindt onze openingstijden hier. Op Facebook en in de meeste zoekmachines zijn onze actuele openingstijden ook vindbaar.

.

Als ik iets wil bestellen, hoe werkt dat?

Bestellingen plaats je via de webshop. Voor verzending is de deadline op dinsdag, dan verzenden we je bestelling op donderdag. Vrijdag in huis. Wil je producten afhalen? Dan uiterlijk 10.00 de dag van te voren bestellen via de webshop. Op maat gemaakte taarten uiterlijk 2 weken van te voren bestellen. Heb je een specifieke vraag? Stuur een mail met je vraag en telefoonnummer naar paula@gebaksjuwelier.nl. Binnen 2-3 werkdagen ontvang je antwoord. Kijk in je ‘Ongewenste mail’ map of tussen de SPAM.

.

.

Ik wil gebakjes laten bezorgen. Hoe werkt dat?

Niet. Het gekoelde gebak (alles waar slagroom en pudding in verwerkt wordt) kan niet met de bezorging mee. Als je slagroomgebak en dergelijke producten wil dan is afhalen de enige manier. In de webshop is aangegeven welke producten alleen voor afhalen zijn. Alleen op deze manier kunnen we kwaliteit, voedselveiligheid en prijs waarborgen.

.

Kan ik echt geen slagroomgebak laten bezorgen?

Nope.

.

Maken jullie bruidstaarten?

Jazeker! Deze bezorgen we ook, zolang het binnen een straal van 50 km van Culemborg. Na aanvraag van de bruidstaart kijken we in onze planning of de trouwdatum nog vrij is. Zoja, dan maken we een afspraak met jou en je partner voor een bruidstaartproeverij. Jullie wensen en onze mogelijkheden stemmen we op elkaar af. Binnen een week na de proeverij ontvangen jullie de offerte, met verzoek tot aanbetaling. Bij akkoord van de offerte plannen we de taart in en gaan we, als de tijd daar is, voor jullie aan de slag.

.

.

Wat is de voedingswaarde van jullie haverbrood?

Hier vind je de voedingswaarde van het haverbrood. We gebruiken jodiumhoudend zout in het brood.

.

Kunnen jullie niet een keer donuts, roze koeken, cake, puddingbroodjes, …. (vul in) maken?

We vinden suggesties van de klanten heel interessant, maar er is niet altijd ruimte om nieuwe producten te introduceren. Soms gaat dat over de bereidingstechniek, soms is een moeilijk verkrijgbaar ingrediënt de dealbreaker, soms vinden wij (lees: eigenaar Paula) het product niet de moeite waard (roze koeken). Het grootste deel van het assortiment staat in de webshop. In de winkel hebben we nog andere producten. Daarbij, het assortiment moet voor ons werkbaar blijven.

.

Geven jullie workshops en kinderfeestjes?

We zijn gestopt met workshops en kinderfeestjes. Waar we graag (na de coronamaatregelen) mee verder gaan zijn de bakdemonstraties. In korte tijd krijg je tekst en uitleg over het bakken van een bepaald product. We laten de verschillende stappen zien en geven daarbij tips. Je krijgt het recept mee naar huis.

.

.

Kan ik bij jullie terecht voor een high tea?

Als de coronamaatregelen opgeheven zijn, kan je weer glutenvrije (en melkvrije) high tea’s reserveren. De high tea’s vinden plaats op donderdag, vrijdag en zaterdag. Aanvang op zaterdag uiterlijk 13.00 i.v.m. sluiting van de winkel. Tijdens de high tea krijg je diverse hartige en zoete hapjes geserveerd, met als afsluiting chocoladetruffels. Dit alles wordt begeleid met veel, heel veel thee in diverse smaken. Kosten €26,50 p.p.

.

Ik ben lid van de NCV, daar staat dat ik korting bij jullie krijg.

Als je lid bent van de NCV, kun je 10% korting krijgen op een high tea. Kijk op de site van de NCV voor meer informatie.

.

.

Heb jij een nog niet beantwoorde vraag? Stel je vraag hier in de reacties en indien relevant voor andere lezers, zetten we het bij de FAQ.

Schrijf je bericht in onderstaand commentaarveld. Dank.

Hartelijke groet,

Paula Onink

Inschrijven nieuwsbrief

Laat een reactie achter